Corona moeheid en demotivatie bij scholieren
Veel scholen geven deze weken hun overgangsadviezen. Naast de behaalde cijfers wordt er daarbij dit jaar vooral naar de werkhouding van een leerling gekeken. Deze werkhouding is sterk afhankelijk van de motivatie die een kind voor school heeft.
Bij veel jongeren is deze motivatie door het online onderwijs tot een dieptepunt gedaald. Leerlingen zijn de afgelopen periode massaal afgehaakt en zijn het liefst bezig met andere zaken (gamen, mobiel, hangen op de bank). Velen krijgen hier echter ook geen energie van. Hetgeen leidt tot eenzaamheid, depressiviteit en andere ellende. De vraag is daarom vooral hoe jongeren hun motivatie weer zo snel mogelijk kunnen terugvinden.
De ‘zelfvertrouwen en motivatie weer terug’ bootcamp helpt een jongere te begrijpen en ervaren waar hij of zijn eigen motivatie uithaalt en wat hij van zijn omgeving nodig heeft om gemotiveerd te worden. Met deze zelfkennis kan een kind gericht zelf hulp vragen aan docenten, mentor of ouders en zijn of haar ‘Corona moeheid’ zo snel mogelijk overwinnen.
Is dit een situatie die jou bekend voorkomt? Ben je benieuwd naar hoe ik jouw kind misschien kan helpen? Bel gerust dan kunnen we bespreken of mijn hulp de juiste is.